czwartek, 17 stycznia 2013

Rozdział 2

W Hogwarcie nastał kolejny dzień. Hermiona przeciągnęła się leniwie, obserwując drobinki kurzu, które wirowały w specyficznym tańcu. Jej współlokatorki – Lavender Brown i Parvati Patil – jeszcze spały, cicho pochrapując. Nie chcąc tego dłużej słuchać, Hermiona wstała, chwyciła kosmetyczkę i udała się do łazienki. Zimną wodą usunęła resztki snu z powiek, umyła zęby, rozczesała włosy i delikatnie podkreśliła spojrzenie, malując rzęsy czarnym tuszem. Spryskała się swoimi ulubionymi perfumami, tą czynnością kończąc poranną toaletę. Była gotowa na śniadanie.


W tym samym czasie, lecz kilka pięter niżej, mężczyzna o sięgających ramion kruczoczarnych włosach, stał przed lustrem i wpatrywał się w swoje odbicie. Na torsie, ramionach i plecach widniało wiele blizn, zdecydowanie za wiele jak na jednego człowieka. Na lewym przedramieniu widniał Mroczny Znak, co oznaczało, że Severus Snape należał do Czarnego Pana, a był to znak jego młodzieńczej głupoty. Spojrzawszy ostatni raz w swoje z odbicie z nieukrywaną odrazą, włożył swoje nieśmiertelne czarne szaty. Założył zaklęcia zabezpieczające na swoje komnaty i skierował się na śniadanie do Wielkiej Sali, planując już swój dzień. Zasiadając do stołu, myślał, któremu uczniowi utrudni dziś życie, ale nie podjął decyzji, bo z zamyślenia wyrwał go znajomy głos staruszka.

Witaj, Severusie! – powiedział pogodnie dyrektor. Czy ten uśmiech mu nigdy nie znika? – Jak się spało?
Witaj, Albusie. Codziennie zadajesz mi to samo pytanie. Moja odpowiedź się nie zmieniła. Spało się okropnie!
Jak zawsze rano w podłym nastroju.
Yhm.
To z kim masz teraz lekcję? Komu odbierzesz pierwsze punkty? – Dumbledore zaśmiał się, poprawiając okulary-połówki, które zjechały mu na nos. Severus spojrzał na niego z ukosa, jemu wcale nie było do śmiechu. Jak ten starzec mógł, każdego ranka tryskać energią? Pewnie sam Merlin tylko wie, pomyślał gorzko.
Puchoni, drugi rok. – Severus rzucił wrednie.
Zjedz kilka kiełbasek, są naprawdę pyszne. A nuż polepszy ci się humor i oszczędzisz tych biedaków? - Może ten stary wariat ma rację? Nałożył sobie dwie kiełbaski i zmierzył je wzrokiem. Mój drogi, one cię nie zabiją. Zjedz, są naprawdę smaczne – polecił rozbawiony dyrektor.


***

Co mamy pierwsze? – zapytał Ron z ustami pełnymi bekonu.
Och, Ron, kiedy nauczysz się w końcu planu? – Hermiona spojrzała groźnie na przyjaciela, a z jej oczu poleciały gromy.
Ale po co? Mamy ciebie! Prawda, Harry? – Potter już mu nie odpowiedział, od samego rana zajęty był rozmową z Ginny, co chwila, rumieniąc się przy tym. Odwrócił wzrok od przyjaciela i spojrzał błagalnie na przyjaciółkę – Hermiono, nie obrażaj się...

Do końca śniadania Gryfonka nie odezwała się już słowem do Rona, mając po dziurki w nosie jego brak zainteresowaniem czymkolwiek. Jak kubeł zimnej wody, spłynęły na nią wspomnienia z wczorajszego śniadania. Dyskretnie odwróciła się w stronę stołu nauczycielskiego. Tam profesor Snape siedział wyprostowany, wpatrując się swój talerz, z nieodgadnionym wyrazem twarzy. Zauważyła, jak lekko unosi głowę, więc szybko odwróciła wzrok. 

***

Pamiętajcie o referacie! Dwie stopy pergaminu! – krzyczał profesor Flitwick do opuszczających klasę uczniów.
Hermiono, dokąd ty idziesz? Błonia są tam - wskazał palcem Harry.
Muszę odrobić pracę domową.
Mamy tydzień na ten referat. – gdy natknął się na jej słynne mordercze spojrzenie, od razu zmienił zdanie. – No dobra, idź. Miłej pracy. Może spotkamy się później w pokoju wspólnym?

Kiwnęła głową, zgadzając się z nim i odeszła. Wchodząc do biblioteki, od razu porwała kilka książek i zasiadła do swojego ulubionego stolika, tym najbardziej odizolowanego od pozostałych, w głębi biblioteki. Już wyobrażała sobie Rona i Harry’ego błagających ją o pomoc w dzień przed oddaniem pracy. Ale oni naiwni, pomyślała. Chwyciła za pierwszy opasły tom, zagłębiając się w lekturze. Po godzinie miała już zapisaną ponad stopę pergaminu. Nie jest źle, stwierdziła.

Hermiona była z siebie zadowolona rzucając wzrokiem na ukończony referat. Odchyliła się na krześle, zakładając ręce na kark, a ciszę przerwało głośne burczenie dochodzące z jej brzucha. Rozejrzała się, sprawdzając, czy nikt nie słyszał tego wstydliwego odgłosu, ale biblioteka była pusta. Pani Pince znów wyszła z biblioteki, nie upewniając się, czy nie pozostali w niej uczniowie. Zapewne, gdyby usiadła nieco bliżej, zostałaby wyłapana przez ostry wzrok czarownicy. Zerknęła na zegarek, czując, jak krew odpływa jej z twarzy. Za dziesięć dwunasta, już dawno po ciszy nocnej. No nieźle Hermiono! Prędko spakowała pergamin do torby i odłożyła wszystkie księgi na swoje miejsce.

Lumos – wyszeptała, a na końcu różdżki pojawiło się białe światełko, oświetlające ciemny korytarz. Otuliła się mocniej szatą i kroczyła przez opustoszałe mury zamku, a niektóre postacie w portretach narzekały pod nosem o braku spokoju i nakazywały jej zgasić światło. 
Panna Granger – nagle usłyszała zimny głos tuż za sobą. – Mogę wiedzieć, co pani tu robi? 

Zaklęła w myślach, wiedząc z kim ma do czynienia, prosiła Merlina, tylko aby był dla niej łaskawy. Gryfoni obraziliby się na nią na śmierć, gdyby ich dom już na początku roku stracił cenne punkty, a to jeszcze przez jej chodzenie nocą po zamku. Zagryzła nerwowo wargę, odwracając się za siebie, a profesor Snape stał w swojej okazałości z różdżką skierowaną w jej stronę. Tak jak się spodziewała, uniósł jedną brew ku górze w charakterystyczny dla niego sposób, kiedy próbowała ułożyć chociaż jedno logiczne i spójne zdanie.

Profesorze... bo ja...
Proszę się nie śpieszyć z wyjaśnieniami, panno Granger, mamy całą noc. Naprawdę mam czas na stanie z panią tutaj, w środku nocy, czekając jak wielki umysł Hogwartu, w końcu się wysłowi – powiedział lodowatym tonem, a nieprzyjemny dreszcz przeszedł wzdłuż jej kręgosłupa. Skup się Mionka, przecież widać, że Snape nie jest w humorze, przeszło jej przez myśl.
Panie profesorze - zaczęła, prostując barki, jakby chciała dodać tym sobie powagi - Byłam w bibliotece, gdzie odrabiałam pracę domową. Zasiedziałam się nad nią, nie miałam pojęcia, że jest już tak późno, kiedy zdałam sobie z tego sprawę, jak najprędzej wyszłam z biblioteki.
Doprawdy? - zamiast odpowiedzi, Snape usłyszał głośne burczenie dochodzące z brzucha Hermiony, która starała się je zagłuszyć, dociskając dłonie do brzucha. Nie musiała długo czekać, nim poczuła oblewające ją z zażenowania policzki. Co za wstyd...  Nie skomentuję tego, panno Granger - powiedział kwaśno, ale mogła przysiąc, że wyczuła w jego głosie nutkę rozbawienia.
Mogę już odejść do dormitorium? - zapytała szybko, starając się przełamać nieprzyjemną ciszę.
– Innego wyjścia nie masz, panno Granger. Lepiej cię odprowadzę, bo znów najdzie cię głupi pomysł na spacerowanie po zamku - jego głos był cierpki, pozbawiony jakichkolwiek pozytywnych emocji.

Szli w milczeniu przez dość długi czas, a ona w duchu się modliła, aby jej brzuch znów nie zaczął wydawać upokarzających dźwięków, tym samym pogrążając ją w zażenowanie. Wystarczająco najadła się wstydu tego wieczoru. Przed portretem Grubej Damy Hermiona powiedziała hasło i, zanim weszła do środka, odwróciła się za siebie, spoglądając na czarodzieja, po czym powiedziała:

Dobranoc, profesorze.
Dobranoc, panno Granger. 
 
Profesor Snape odszedł, a długi czarny płaszcz powiewał za nim jak skrzydła nietoperza.


***


Hej Miśki  ♥
I o to jest drugi rozdział! :) Mi się podoba, a Wam? Komentujcie ;*

10 komentarzy:

  1. Me too! ;*
    Booże, Hermiona + Snape?! Zeszłam na zawał...
    Genialny rozdział. :D Ale żeby ich razem łączyć? Ciekawe, ciekawe. ;) Myślałam, że coś jej zrobi w tej bibliotece. :D

    Przypomina ci, że u mnie nn. ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że przeżyłaś szok! No ale nie mogłam się powstrzymać :) musiałam zrobić taką parę hehe ;D
      A co myślałaś, że jej zrobi? ;p

      Podasz mi swój numer gg? Będziemy siebie nawzajem powiadamiać o NN :)

      Dziękuję, za miły komentarz ;*

      Usuń
  2. Bardzo mi się podoba *-*
    Fajnie piszesz,czyta się płynnie i szybko.
    Dołączam się do Hoshi,bo nie wiadomo jakbyś opisywała, Sevmione zawsze będzie dla mnie dziwne ;P
    Czekam na 3 rozdział!
    I zapraszam tutaj na prolog:
    esme-carlisle-cullen-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba, każdy będzie się dziwił z takiego połączenia ;)

      Dziękuję za komentarz. Jest to już czwarty a ja się cieszę jak dziecko :)

      Usuń
  3. Weszłam na tego bloga ponieważ pierwszy wyświetlał sie w Googlach jak wpisałam Hermiona i Snape, a przeczytałam już sporo opowiadań i blogów z tą parą. Jesli chodzi o Twój to bardzo łatwo i przyjemnie się go czyta, aczykolwiek troszkę za krutkie zdania moim zdaniem - mam nadzieje że nie obrazisz sie na słowa krytyki. Będę na bierząco pisać czytając, i zapraszam do mnie: http://luna-lovegood-historia-jej-zycia.blogspot.com/ Tyle że ja piszę Luna&Snape :) Pozdrawiam
    Amishi

    OdpowiedzUsuń
  4. Opowiadanie - używasz wielu wyrazów , nie znalazłam powtórzeń i literówek dla mnie coraz lepiej.. G.M

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe i dobrze się zapowiada, aczkolwiek mam parę uwag. Po pierwsze za krótkie zdania. Lepiej gdy są złożone, ale też bez przesady. Po drugie w niektórych miejscach zamiast kropek powinny być przecinki. Tak uważam i proszę, nie obrażaj się. Chciałam ci dobrze doradzić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sev nosi białe koszule, przecież to powszechnie znany fakt :-/

    OdpowiedzUsuń
  7. Biedna Hermiona, ofiara nieznośnego burczenia w brzuchu 😂

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz, uwaga czy spostrzeżenie znaczy dla mnie bardzo dużo i pobudza Pana Wenę, który czasem bywa leniwy :)